零售银行业务主管林建章和财富管理业务主管Brian Wong领取最佳零售银行奖
零售银行业务主管林建章和财富管理业务主管Brian Wong领取最佳零售银行奖

Baiduri Raih Kejuaraan Ke-13 Berturut-turut, Buka Pejabat Perwakilan di Singapura Kembangkan Pengaruh Serantau

Published at Jul 12, 2025 02:32 pm
(Bandar Seri Begawan, 12hb) Baiduri Bank sekali lagi mencatat kejayaan cemerlang, meraih anugerah "Bank Runcit Tempatan Terbaik Brunei Tahun Ini" daripada Asian Banking & Finance (ABF) selama tiga belas tahun berturut-turut, mengiktiraf kecemerlangan bank itu dalam kestabilan kewangan, keupayaan inovasi, serta pertumbuhan yang berpaksikan pelanggan.

ABF dalam majlis penyampaian anugerah memuji Baiduri Bank atas prestasi cemerlang berdasarkan kedudukan kewangan yang kukuh dan pengurusan efisien sepanjang tahun lalu, membuktikan kedudukan kepimpinannya dalam industri kewangan serantau semakin kukuh.

Anugerah ini juga bersamaan dengan langkah bank tersebut mengembangkan pengaruh serantau dengan membuka pejabat perwakilan di Singapura, menandakan peningkatan keupayaan perbankan korporat dan institusi, selain memperdalamkan hubungan kerjasama dengan institusi kewangan serata rantau.

Ketua Pegawai Eksekutif Baiduri Bank, Ti Eng Hui, berkata: "Kami amat berbesar hati sekali lagi menerima pengiktirafan daripada ABF. Anugerah ini bukan sahaja mengiktiraf usaha gigih kakitangan kami, malah mencerminkan kepercayaan pelanggan dan rakan-rakan perniagaan terhadap kami."

Beliau berkata, sepanjang tahun lalu bank terus memperkukuhkan perniagaan teras, menggerakkan strategi kepelbagaian serantau, dan terus melabur dalam keupayaan digital untuk memastikan pelanggan menerima perkhidmatan yang lebih utuh dan cekap.

"Melihat ke hadapan, kami akan terus menyediakan penyelesaian kewangan yang berasaskan tadbir urus baik, semangat inovasi serta pemahaman mendalam terhadap komuniti, demi terus mencipta nilai untuk masyarakat."

Dalam majlis anugerah yang diadakan di Singapura baru-baru ini, Ketua Perbankan Runcit, Lim Kian Jang, dan Ketua Pengurusan Kekayaan, Brian Wong, telah mewakili bank untuk menerima anugerah.

Lim Kian Jang berkata: "Kami sentiasa berusaha mendefinisikan semula nilai perbankan runcit. Sama ada melalui penyelesaian pembayaran tanpa sentuh seperti Tap2Pay, atau membantu pelanggan mengurus kesihatan kewangan mereka, kami komited menyediakan pengalaman kewangan yang bersifat peribadi serta berwawasan."

Penganugerahan kali ini adalah antara pelbagai penghormatan antarabangsa yang diterima oleh Baiduri Bank pada tahun 2025. Sebelum ini, bank tersebut telah menerima anugerah "Bank Terbaik Brunei" daripada FinanceAsia, "Bank Terbaik Brunei" daripada Global Finance, serta "Bank Runcit Terbaik Brunei" dan "Bank Terbaik dalam Pengurusan" daripada The Asian Banker (TAB), sekali gus membuktikan pengiktirafan meluas di peringkat tempatan dan antarabangsa dalam sektor kewangan.

Author

Liew Yun Kim


相关报道