(Bandar Seri Begawan, 29hb) Pengimport dan pengedar rasmi kenderaan Porsche di Brunei—Porsche Brunei Company—dengan bangganya mengumumkan bahawa mereka telah sekali lagi memenangi Cabaran Dunia Selepas Jualan Porsche 2024 (Porsche Aftersales World Challenge 2024) untuk kali keenam berturut-turut. Pencapaian luar biasa ini menyerlahkan komitmen kukuh kami terhadap kecemerlangan dalam perkhidmatan selepas jualan dan pengalaman pelanggan yang unggul.
Pada majlis penganugerahan yang diadakan pada 5 Jun 2025 di Copenhagen, Denmark, Ketua Selepas Jualan Porsche Brunei, Pascal Hummel, telah menerima anugerah ini. Cabaran Dunia Selepas Jualan Porsche bertujuan untuk mengiktiraf prestasi cemerlang dan tahap kepuasan pelanggan di kalangan pengedar rasmi Porsche di seluruh dunia, serta memberikan penghargaan kepada mereka yang sentiasa mengekalkan standard perkhidmatan bertaraf dunia.
Pencapaian ini membuktikan dedikasi dan profesionalisme pasukan kami, di mana kepakaran dan semangat mereka sentiasa meningkatkan operasi selepas jualan kami. Kejayaan kami berpunca daripada komitmen bersama terhadap kecemerlangan, dengan setiap ahli pasukan menyumbang dalam mencipta pengalaman pelanggan yang luar biasa, sekali gus mentakrifkan perjalanan memiliki Porsche.
"Saya amat berbangga dengan dedikasi luar biasa pasukan kami serta standard kecemerlangan yang mereka tunjukkan pada setiap interaksi bersama pelanggan," kata Timbalan Pengurus Besar Porsche Brunei, Daniel Loo.
"Pengiktirafan ini membuktikan komitmen tidak berbelah bagi pasukan kami dalam menyediakan perkhidmatan bertaraf dunia, dan juga menonjolkan tumpuan kami terhadap kepuasan pelanggan. Bahagian selepas jualan kami adalah teras kepada perniagaan kami, dan pencapaian ini mencerminkan semangat serta profesionalisme yang dipamerkan oleh pasukan kami setiap hari."
Porsche Brunei telah membangunkan stesen penyelenggaraan bersedia bagi Kenderaan Elektrik Sepenuhnya (BEV) yang pertama di negara ini, lengkap dengan peralatan khusus dan kepakaran bertauliah untuk menyediakan perkhidmatan penyelenggaraan menyeluruh bagi kenderaan elektrik.
Selain itu, kami juga telah mewujudkan Rangkaian Pengecas Porsche untuk memberi sokongan infrastruktur yang komprehensif kepada pemilik kenderaan elektrik. Usaha inovatif ini mencerminkan komitmen kami terhadap kemajuan teknologi, di samping memastikan sokongan yang lancar kepada pelanggan dalam menghadapi masa depan automotif yang cemerlang.
Di Porsche Brunei, kami sentiasa berusaha meningkatkan detik-detik mendebarkan dalam pengalaman kereta sport mewah. Setiap peringkat perjalanan pelanggan dirancang dengan teliti bagi memastikan ia melebihi jangkaan mereka serta menggalakkan interaksi yang bermakna. Melalui penyelesaian inovatif, perhatian peribadi dan perkhidmatan premium menyeluruh, kami sentiasa menetapkan penanda aras baharu bagi perkhidmatan pelanggan dalam industri automotif.
Kemenangan keenam berturut-turut ini mengukuhkan kedudukan utama kami dalam bidang perkhidmatan selepas jualan yang cemerlang, dan mencerminkan dedikasi pasukan kami untuk menyediakan perkhidmatan bertaraf tertinggi kepada pelanggan Porsche di seluruh dunia.
Pada majlis penganugerahan yang diadakan pada 5 Jun 2025 di Copenhagen, Denmark, Ketua Selepas Jualan Porsche Brunei, Pascal Hummel, telah menerima anugerah ini. Cabaran Dunia Selepas Jualan Porsche bertujuan untuk mengiktiraf prestasi cemerlang dan tahap kepuasan pelanggan di kalangan pengedar rasmi Porsche di seluruh dunia, serta memberikan penghargaan kepada mereka yang sentiasa mengekalkan standard perkhidmatan bertaraf dunia.
Pencapaian ini membuktikan dedikasi dan profesionalisme pasukan kami, di mana kepakaran dan semangat mereka sentiasa meningkatkan operasi selepas jualan kami. Kejayaan kami berpunca daripada komitmen bersama terhadap kecemerlangan, dengan setiap ahli pasukan menyumbang dalam mencipta pengalaman pelanggan yang luar biasa, sekali gus mentakrifkan perjalanan memiliki Porsche.
"Saya amat berbangga dengan dedikasi luar biasa pasukan kami serta standard kecemerlangan yang mereka tunjukkan pada setiap interaksi bersama pelanggan," kata Timbalan Pengurus Besar Porsche Brunei, Daniel Loo.
"Pengiktirafan ini membuktikan komitmen tidak berbelah bagi pasukan kami dalam menyediakan perkhidmatan bertaraf dunia, dan juga menonjolkan tumpuan kami terhadap kepuasan pelanggan. Bahagian selepas jualan kami adalah teras kepada perniagaan kami, dan pencapaian ini mencerminkan semangat serta profesionalisme yang dipamerkan oleh pasukan kami setiap hari."
Porsche Brunei telah membangunkan stesen penyelenggaraan bersedia bagi Kenderaan Elektrik Sepenuhnya (BEV) yang pertama di negara ini, lengkap dengan peralatan khusus dan kepakaran bertauliah untuk menyediakan perkhidmatan penyelenggaraan menyeluruh bagi kenderaan elektrik.
Selain itu, kami juga telah mewujudkan Rangkaian Pengecas Porsche untuk memberi sokongan infrastruktur yang komprehensif kepada pemilik kenderaan elektrik. Usaha inovatif ini mencerminkan komitmen kami terhadap kemajuan teknologi, di samping memastikan sokongan yang lancar kepada pelanggan dalam menghadapi masa depan automotif yang cemerlang.
Di Porsche Brunei, kami sentiasa berusaha meningkatkan detik-detik mendebarkan dalam pengalaman kereta sport mewah. Setiap peringkat perjalanan pelanggan dirancang dengan teliti bagi memastikan ia melebihi jangkaan mereka serta menggalakkan interaksi yang bermakna. Melalui penyelesaian inovatif, perhatian peribadi dan perkhidmatan premium menyeluruh, kami sentiasa menetapkan penanda aras baharu bagi perkhidmatan pelanggan dalam industri automotif.
Kemenangan keenam berturut-turut ini mengukuhkan kedudukan utama kami dalam bidang perkhidmatan selepas jualan yang cemerlang, dan mencerminkan dedikasi pasukan kami untuk menyediakan perkhidmatan bertaraf tertinggi kepada pelanggan Porsche di seluruh dunia.