(Kuching 27 Mei) Industri francais mempunyai potensi perkembangan yang besar, dengan nilai pasaran yang dianggarkan melebihi RM26 bilion tahun ini.
Timbalan Pengerusi Dewan Perniagaan & Perindustrian Dayak (DCCI), Kilat Beriak menekankan prospek cerah industri ini dan menggesa lebih ramai kaum Dayak untuk menyertai perniagaan francais.
“Ini adalah satu model perniagaan yang unik,” katanya dalam satu ceramah perniagaan yang berlangsung selama setengah hari minggu lepas. Ceramah tersebut menyediakan peserta dengan pandangan berharga mengenai model francais dan potensinya.
Ceramah ini dijalankan pada 15 Mei oleh pemegang francais program pendidikan awal kanak-kanak yang memenangi pelbagai anugerah - Smart Reader® Kids, dengan kerjasama DCCI.
Acara tersebut menarik penyertaan daripada ahli DCCI dan pelbagai wakil institusi, mencerminkan minat yang semakin meningkat terhadap francais sebagai model perniagaan yang mampan dan menguntungkan.
Para peserta mendapat pemahaman bahawa francais adalah satu laluan perkembangan perniagaan yang boleh dipercayai, memberikan usahawan peluang untuk menggunakan jenama yang sudah dikenali dan sokongan yang berstruktur untuk menjalankan perniagaan dengan risiko yang rendah, di samping itu model ini juga boleh diwariskan kepada generasi akan datang.
Pada tahun 2012, Smart Reader® Kids diiktiraf oleh Malaysia Book of Records sebagai ‘Rangkaian Pusat Pendidikan Kanak-kanak Terbesar di Malaysia’.
Kini terdapat lebih daripada 300 pusat francais Smart Reader® Kids di seluruh negara dan 150 pusat antarabangsa yang terletak di UAE, China, Thailand, Indonesia dan Filipina.
Di kawasan Malaysia Timur, terdapat 21 pusat Smart Reader® Kids, menyediakan khidmat kepada keluarga di Sarawak, Sabah dan Labuan.
Timbalan Pengerusi Dewan Perniagaan & Perindustrian Dayak (DCCI), Kilat Beriak menekankan prospek cerah industri ini dan menggesa lebih ramai kaum Dayak untuk menyertai perniagaan francais.
“Ini adalah satu model perniagaan yang unik,” katanya dalam satu ceramah perniagaan yang berlangsung selama setengah hari minggu lepas. Ceramah tersebut menyediakan peserta dengan pandangan berharga mengenai model francais dan potensinya.
Ceramah ini dijalankan pada 15 Mei oleh pemegang francais program pendidikan awal kanak-kanak yang memenangi pelbagai anugerah - Smart Reader® Kids, dengan kerjasama DCCI.
Acara tersebut menarik penyertaan daripada ahli DCCI dan pelbagai wakil institusi, mencerminkan minat yang semakin meningkat terhadap francais sebagai model perniagaan yang mampan dan menguntungkan.
Para peserta mendapat pemahaman bahawa francais adalah satu laluan perkembangan perniagaan yang boleh dipercayai, memberikan usahawan peluang untuk menggunakan jenama yang sudah dikenali dan sokongan yang berstruktur untuk menjalankan perniagaan dengan risiko yang rendah, di samping itu model ini juga boleh diwariskan kepada generasi akan datang.
Pada tahun 2012, Smart Reader® Kids diiktiraf oleh Malaysia Book of Records sebagai ‘Rangkaian Pusat Pendidikan Kanak-kanak Terbesar di Malaysia’.
Kini terdapat lebih daripada 300 pusat francais Smart Reader® Kids di seluruh negara dan 150 pusat antarabangsa yang terletak di UAE, China, Thailand, Indonesia dan Filipina.
Di kawasan Malaysia Timur, terdapat 21 pusat Smart Reader® Kids, menyediakan khidmat kepada keluarga di Sarawak, Sabah dan Labuan.