(Bandar Seri Begawan, 22hb) Menteri Pengangkutan dan Komunikasi Brunei merangkap Pengerusi Pihak Berkuasa Maritim dan Pelabuhan Brunei (MPABD), Dato Seri Setia Awang Abdul Mutalib Pehin Orang Kaya Seri Setia Dato Paduka Haji Mohammad Yusof telah merasmikan majlis memotong riben Pusat Perkhidmatan Pelanggan (CSH) yang serba baharu.
Majlis pelancaran tersebut diadakan semalam di Dewan Seri Kerna, Ibu Pejabat Pihak Berkuasa Maritim dan Pelabuhan Daerah Muara. Selepas pelancaran, menteri melawat kemudahan pusat perkhidmatan pelanggan baharu dan para tetamu kehormat menandatangani plak peringatan, menandakan pusat ini telah rasmi beroperasi.
Pusat ini bertujuan menyediakan pusat perkhidmatan sehenti kepada pelanggan bagi memudahkan mereka membuat pertanyaan berkaitan semua perkhidmatan yang ditawarkan oleh pihak berkuasa tersebut. Penubuhan pusat baharu ini adalah sebagai pelengkap kepada pelbagai perkhidmatan atas talian sedia ada melalui platform digital Maritim Single Window (MSW). Pusat ini mengintegrasikan pelbagai fungsi asas ke dalam satu tempat, menyediakan pengalaman pelanggan yang lebih ringkas dan efisien serta berfungsi sebagai pusat maklumat dan rujukan menyeluruh.
Langkah ini adalah sebahagian daripada strategi perniagaan MPABD untuk meningkatkan kemudahan, kecekapan dan kepuasan pelanggan melalui penyusunan semula struktur perkhidmatan.
Majlis pelancaran tersebut diadakan semalam di Dewan Seri Kerna, Ibu Pejabat Pihak Berkuasa Maritim dan Pelabuhan Daerah Muara. Selepas pelancaran, menteri melawat kemudahan pusat perkhidmatan pelanggan baharu dan para tetamu kehormat menandatangani plak peringatan, menandakan pusat ini telah rasmi beroperasi.
Pusat ini bertujuan menyediakan pusat perkhidmatan sehenti kepada pelanggan bagi memudahkan mereka membuat pertanyaan berkaitan semua perkhidmatan yang ditawarkan oleh pihak berkuasa tersebut. Penubuhan pusat baharu ini adalah sebagai pelengkap kepada pelbagai perkhidmatan atas talian sedia ada melalui platform digital Maritim Single Window (MSW). Pusat ini mengintegrasikan pelbagai fungsi asas ke dalam satu tempat, menyediakan pengalaman pelanggan yang lebih ringkas dan efisien serta berfungsi sebagai pusat maklumat dan rujukan menyeluruh.
Langkah ini adalah sebahagian daripada strategi perniagaan MPABD untuk meningkatkan kemudahan, kecekapan dan kepuasan pelanggan melalui penyusunan semula struktur perkhidmatan.