(Miri, 27hb) Menteri Pengangkutan Sarawak merangkap ADUN Senadin Dato Sri Lee Kim Shin pagi ini mengetuai Pasukan Perkhidmatan Bergerak Senadin (Mobile Service 2U Team) ke kawasan Mos Jaya di kedai kopi Pin Foo dan kedai-kedai berdekatan untuk berinteraksi dengan penduduk dan penjaja, mendengar suara rakyat, mengumpul pendapat, dan terus melaksanakan program rutin mingguan "Perkhidmatan Bergerak 2U".
Pasukan yang menyertai termasuk Anggota Majlis Bandaraya Miri Dato Victor Lau, William Sim, Hiung Chien Yi, Kapitan Chong Khee Fah, dan Jeffery Phang Siaw Foong, yang merupakan penggerak aktif dalam SUPP cawangan Senadin.
Melalui aktiviti perkhidmatan bergerak mingguan ini, Lee Kim Shin dan pasukannya terus turun ke komuniti, bersemuka dengan penduduk dan pemilik gerai, membuka ruang mendengar maklum balas dan pendapat masyarakat mengenai pembangunan tempatan, pembaikan kemudahan dan keselamatan, serta aktif mempromosikan hubungan antara masyarakat dan kerajaan tempatan, memastikan keperluan penduduk mendapat perhatian dan diuruskan dengan segera.
Sepanjang aktiviti ini, ramai penduduk mengadu kepada Lee Kim Shin dan pasukan mengenai masalah di kawasan tempat tinggal mereka, dan para ahli majlis bandaraya berjanji akan menyusun serta membentangkan masalah yang dikumpul ke Majlis Bandaraya Miri bagi segera ditindaklanjuti dan dibaiki. Kaedah perkhidmatan yang proaktif dan bersemuka ini secara signifikan meningkatkan kecekapan dan ketelusan dalam menangani masalah.
Lee Kim Shin dalam sesi interaksi menegaskan bahawa khidmat masyarakat mesti berdekatan dengan keperluan rakyat sambil menyeru penduduk untuk terus menilai prestasi perkhidmatan kerajaan tempatan dan agensi berkaitan sentiasa meningkatkan mutu perkhidmatan keseluruhan. Beliau juga menyatakan komitmen bahawa pasukan ahli majlis bandaraya dan kapitan akan terus memainkan peranan sebagai jambatan, membantu masyarakat mengemukakan dan menindaklanjuti urusan dengan jabatan berkaitan dalam menyelesaikan masalah secara efektif.
Sebagai tambahan, terdapat warga emas yang mendapatkan maklumat mengenai pendaftaran "Program Kesejahteraan Kesihatan Warga Emas" (Senior Citizen Health Benefit, SCHB) di lokasi, dan pasukan perkhidmatan bergerak SUPP Senadin menawarkan panduan di situ, berjanji akan membantu mereka yang layak dalam memenuhi prosedur permohonan, membuktikan dedikasi pasukan dalam menjaga kepentingan golongan berbeza.
Pada hari tersebut, pasukan perkhidmatan juga mengedarkan "Kad Hubungan Kecemasan Pusat Khidmat Kawasan Senadin 2025" kepada masyarakat, bagi memudahkan penduduk menghubungi agensi berkaitan dengan pantas jika berlaku kecemasan, sambutan hangat diterima dari masyarakat.
Melalui siri perkhidmatan bergerak yang mendekati komuniti ini, pasukan perkhidmatan bergerak Senadin bukan sahaja cepat memahami keadaan rakyat tetapi juga membolehkan masalah komuniti direspons dan ditangani dengan segera, seterusnya mengukuhkan lagi hubungan dan kepercayaan antara kerajaan dan rakyat.
Pasukan yang menyertai termasuk Anggota Majlis Bandaraya Miri Dato Victor Lau, William Sim, Hiung Chien Yi, Kapitan Chong Khee Fah, dan Jeffery Phang Siaw Foong, yang merupakan penggerak aktif dalam SUPP cawangan Senadin.
Melalui aktiviti perkhidmatan bergerak mingguan ini, Lee Kim Shin dan pasukannya terus turun ke komuniti, bersemuka dengan penduduk dan pemilik gerai, membuka ruang mendengar maklum balas dan pendapat masyarakat mengenai pembangunan tempatan, pembaikan kemudahan dan keselamatan, serta aktif mempromosikan hubungan antara masyarakat dan kerajaan tempatan, memastikan keperluan penduduk mendapat perhatian dan diuruskan dengan segera.
Sepanjang aktiviti ini, ramai penduduk mengadu kepada Lee Kim Shin dan pasukan mengenai masalah di kawasan tempat tinggal mereka, dan para ahli majlis bandaraya berjanji akan menyusun serta membentangkan masalah yang dikumpul ke Majlis Bandaraya Miri bagi segera ditindaklanjuti dan dibaiki. Kaedah perkhidmatan yang proaktif dan bersemuka ini secara signifikan meningkatkan kecekapan dan ketelusan dalam menangani masalah.
Lee Kim Shin dalam sesi interaksi menegaskan bahawa khidmat masyarakat mesti berdekatan dengan keperluan rakyat sambil menyeru penduduk untuk terus menilai prestasi perkhidmatan kerajaan tempatan dan agensi berkaitan sentiasa meningkatkan mutu perkhidmatan keseluruhan. Beliau juga menyatakan komitmen bahawa pasukan ahli majlis bandaraya dan kapitan akan terus memainkan peranan sebagai jambatan, membantu masyarakat mengemukakan dan menindaklanjuti urusan dengan jabatan berkaitan dalam menyelesaikan masalah secara efektif.
Sebagai tambahan, terdapat warga emas yang mendapatkan maklumat mengenai pendaftaran "Program Kesejahteraan Kesihatan Warga Emas" (Senior Citizen Health Benefit, SCHB) di lokasi, dan pasukan perkhidmatan bergerak SUPP Senadin menawarkan panduan di situ, berjanji akan membantu mereka yang layak dalam memenuhi prosedur permohonan, membuktikan dedikasi pasukan dalam menjaga kepentingan golongan berbeza.
Pada hari tersebut, pasukan perkhidmatan juga mengedarkan "Kad Hubungan Kecemasan Pusat Khidmat Kawasan Senadin 2025" kepada masyarakat, bagi memudahkan penduduk menghubungi agensi berkaitan dengan pantas jika berlaku kecemasan, sambutan hangat diterima dari masyarakat.
Melalui siri perkhidmatan bergerak yang mendekati komuniti ini, pasukan perkhidmatan bergerak Senadin bukan sahaja cepat memahami keadaan rakyat tetapi juga membolehkan masalah komuniti direspons dan ditangani dengan segera, seterusnya mengukuhkan lagi hubungan dan kepercayaan antara kerajaan dan rakyat.