“访客对卫生中心服务方向的了解”问卷调查自八月起展开。
“访客对卫生中心服务方向的了解”问卷调查自八月起展开。

Bagi Mengoptimumkan Arah Perkhidmatan Pusat Kesihatan, Tinjauan Pelawat Dilancarkan

Published at Aug 06, 2025 02:15 pm
(Bandar Seri Begawan, 6 Jun) Jabatan Perkhidmatan Kesihatan (JPK) di bawah Kementerian Kesihatan Brunei telah memulakan satu tinjauan bertajuk "Pemahaman Pelawat Mengenai Arah Perkhidmatan Pusat Kesihatan" bermula bulan ini, bagi mendapatkan pemahaman yang lebih baik tentang keperluan orang ramai serta terus mengoptimumkan perkhidmatan kesihatan.
Kementerian Kesihatan dalam kenyataannya hari ini memaklumkan, tinjauan ringkas ini merupakan salah satu langkah penambahbaikan berterusan dengan tujuan mengumpul pendapat pelawat bagi meningkatkan kualiti perkhidmatan serta menyediakan data sebagai asas untuk perancangan strategi jangka panjang dan penambahbaikan fasiliti sedia ada.
Jabatan Perkhidmatan Kesihatan melalui Kementerian Kesihatan komited dalam menyediakan perkhidmatan kesihatan asas dan kepakaran yang menyeluruh serta berintegrasi untuk seluruh penduduk, selaras dengan sebahagian misi kementerian.
Orang ramai boleh mengambil bahagian dalam tinjauan ini melalui pautan berikut, versi Bahasa Melayu: https://forms.gle/atP4ncdJrkcS1BDd9, versi Bahasa Inggeris: https://forms.gle/dgz65vDwYdpdUKtVA, atau dengan mengimbas kod QR yang disediakan.
Seluruh tinjauan hanya memerlukan sekitar 10 hingga 15 minit dan semua maklumat akan dirahsiakan sepenuhnya. Untuk maklumat lanjut, orang ramai boleh melayari akaun rasmi Instagram Kementerian Kesihatan di @mohbrunei, atau menghubungi talian Darussalam 123.

Author

联合日报新闻室


相关报道