(左)赵露思拍摄时尚品牌最新形象照。(右)赵露思转战小红书,成为首位破2千万粉丝追踪的艺人。
(左)赵露思拍摄时尚品牌最新形象照。(右)赵露思转战小红书,成为首位破2千万粉丝追踪的艺人。

Zhao Lusi 'potong' Weibo, beralih ke Xiaohongshu, Jadi Artis Pertama Cecah 20 Juta Peminat

Published at Aug 19, 2025 10:56 am
Pelakon wanita China, Zhao Lusi, baru-baru ini membuat beberapa perubahan besar. Beliau mula-mula mengumumkan akan menyahaktifkan akaun Weibo miliknya yang mempunyai 31.22 juta pengikut, kemudian mengalihkan tumpuan sepenuhnya ke Xiaohongshu. Tidak disangka, popularitinya tetap kukuh, malah menjadi artis pertama di platform itu yang bilangan peminatnya melepasi 20 juta, mencipta satu pencapaian baharu.

Pada 13hb, Zhao Lusi semasa siaran langsung berkata, "Betul-betul nak bantu petani pun kena nyahaktif, bye-bye." Beliau memadam akaun Weibo yang mempunyai lebih 31.22 juta pengikut, dan oleh kerana beliau adalah "pengguna VIP", sistem mengkehendaki tempoh bertenang selama 15 hari sebelum tindakan itu dimuktamadkan. Beliau turut berseloroh, "Macam saya nak bercerai ni? 15 hari tempoh bertenang, apa yang nak bertenang sangat?", mengundang perbincangan hangat peminat. Ramai menjangkakan beliau bakal kehilangan ramai pengikut apabila meninggalkan Weibo, tetapi beliau memilih untuk memberi tumpuan kepada Xiaohongshu.

Zhao Lusi menegaskan tindakannya bukanlah keputusan terburu-buru, malah sudah selesai berunding dengan semua jenama kolaborasi. Beliau turut mengumumkan tidak akan menyertai Minggu Fesyen ataupun aktiviti komersial lain. Pilihan transformasinya ini dengan cepat membuahkan hasil, dengan pengikut di Xiaohongshu kini mencecah lebih 22.97 juta, menjadikannya artis pertama di platform itu dengan peminat lebih 20 juta. Ini membuktikan dirinya mampu berubah daripada "Ratu Weibo" kepada "Orang Pertama Xiaohongshu" dengan populariti luar biasa.

Dalam tempoh bertenang sebelum akaun Weibonyanya dipadam sepenuhnya, jenama fesyen yang beliau wakili juga bertindak pantas dengan melancarkan imej kempen terkini, dijangka untuk merebut peluang promosi terakhir sebelum akaunnya di Weibo hilang. Pada masa yang sama, gambar promosi tersebut turut dikongsikan di akaun rasmi Xiaohongshu, serta-merta menerima ribuan sokongan peminat kepada 'dewi' mereka.

Sumber berita: Liberty Entertainment, Apple Online News

Author

联合日报newsroom


相关报道